Behandeling kinderen tandarts kuipershaven

 

Huisregels kliniek voor tandheelkunde Kuipershaven

 

Inschrijven praktijk:

  • Via ons formulier op onze website kunt u zich inschrijven als patiënt. Onze balie-assistente zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen voor het maken van een intake afspraak.

Uw eerste afspraak bij ons in de praktijk:

  • Bij uw eerste afspraak aan onze praktijk vragen wij u een medische vragenlijst in te vullen, dit doen wij om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen.
  • Gebruikt u medicatie? Neemt u dan alstublieft een overzichtje hiervan mee, zodat wij dit samen met uw andere medische gegevens kunnen documenteren. Een overzicht van uw medicatie is op te vragen bij uw apotheek.

* De Praktijk beschermt uw privacy conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

  • Bij uw eerste afspraak dient u zich te legitimeren met een geldig paspoort of ID-kaart.
  • Valt u onder bewind voering of schuldsanering, dan vragen wij u om ook de gegevens van uw bewindvoerder of schuldhulpverlener aan ons door te geven.
  • Tijdens uw kennismaking met de tandarts zal naast een persoonlijk gesprek, waarin u zelf uw vragen en wensen kunt uitspreken, ook een controle van het gebit en gezondheid van het tandvlees worden uitgevoerd én zullen er wanneer nodig röntgenfoto’s gemaakt worden. De controle en het maken van röntgenfoto’s zijn nodig om een zo goed mogelijk beeld van uw mondgezondheid te verkrijgen en een daaropvolgend behandelplan en desgewenste begroting voor u te kunnen maken.

Afspraken:

  • Nadat u bij uw tandarts op intake bent geweest en u moet daarop volgend een afspraak maken, kunt u terecht bij een van onze balie-assistentes.
  • Voor het maken van een afspraak vanuit huis, of voor administratieve vragen, kunt u het beste bellen op maandag en donderdag ochtend. Er zit dan speciaal voor u een balie-assistente klaar om deze afspraken te maken of vragen voor u te beantwoorden.
  • Als extra service versturen wij u een herinnering van uw afspraak toe via e-mail of sms. U bent echter zelf verantwoordelijk voor het onthouden van uw afspraak met uw behandelaar.
  • Het annuleren van een afspraak dient ten minste 48 uur van te voren te worden gedaan Dit mag telefonisch of per e-mail; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Bij een niet nagekomen afspraak of wanneer korter dan 48 uur van tevoren geannuleerd wordt, kunnen wij de kosten in rekening brengen.
  • Komt u op afspraak en heeft u nog geen tijd gehad om uw tanden te poetsen? De assistente aan de balie helpt u graag aan een tandenborstel. U kunt gebruik maken van het fonteintje in het openbaar toilet dat aanwezig is op beide verdiepingen.
  • Wij behouden ons het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen, uit te schrijven. Ook patiënten die niet gemotiveerd zijn de behandeladviezen op te volgen kunnen worden uitgeschreven..
  • Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts / mondhygiënist te verhalen. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door 5 of 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn.

 

Spoedgevallen en pijnklachten

  • Voor pijnklachten kunt u met ons bellen tussen 8 en 10 uur ’s morgens, wij proberen u dan de dezelfde dag nog een afspraak te geven. Deze regeling geldt alleen voor reguliere patiënten, d.w.z. die minimaal 1x per jaar voor controle komen en geen betalingsachterstand hebben. 
  • Bij behandeling van spoedgevallen en pijnklachten kunnen wij niet altijd rekening houden met uw specifieke wensen en voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.
  • Buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen met de spoeddienst. U kunt dan bellen met het nummer: 078 200 5000

Facturering en administratie

  • Onze facturering verloopt via ons factureringsbureau Infomedics. Zij sturen eerst de factuur naar de verzekering, die vergoeden hun deel, waarna u een factuur van het restbedrag krijgt. Bij Infomedics is het mogelijk om in termijnen te betalen.
  • Geeft u wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig door. Dit kan ook via het contactformulier op deze website.

Overige huisregels:

  • Wij streven ernaar u elk half jaar voor controle te zien. Het kan voorkomen dat u wegens omstandigheden een langere tijd niet meer bij ons op controle kan komen. Vergeet u dit zelf aan ons te melden, dan sturen wij u na één jaar een brief toe met de vraag of u nog gebruik wenst te maken van onze faciliteiten. Bij het uitblijven van reactie zullen wij u automatisch uitschrijven uit ons patiëntenbestand.
  • De behandelovereenkomst tandarts-patiënt is een inspanningsovereenkomst. Dit houdt in dat er geen garantie kan worden gegeven op behandelingen. Wel kan de behandelaar besluiten uit coulance een behandeling te vergoeden c.q. opnieuw uit te voeren.
  • Bij uw bezoek in de behandelkamer stellen wij het op prijs als u uw mobiele telefoon op stil zet.
  • Kliniek voor Tandheelkunde Kuipershaven is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten. Wel zijn voor uw veiligheid in onze praktijk beveiligingscamera's aanwezig, iedere diefstal zal bij de politie worden gemeld.
  • Bescherming persoonsgegevens: Als patiënt heeft u recht op bescherming van uw privacy. Bij Kliniek voor Tandheelkunde Kuipershaven worden alle noodzakelijke gegevens voor de behandeling van een patiënt geregistreerd en bewaard conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De Praktijk beschermt uw privacy conform deze wet en gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke en medische gegevens. Tandartsen en medewerkers zijn gebonden aan het beroepsgeheim of geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat zij zonder uw toestemming geen informatie over uw behandeling mogen verstrekken aan personen of instanties die niet bij de behandeling zijn betrokken.
  • Voor meer informatie bekijk dan onze privacy verklaring: https://www.tandartskuipershaven.nl/component/content/article/16-organisatie/23-privecyverklaring?Itemid=101
  • Heeft u een klacht? Maak deze dan bespreekbaar.
  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Onze contactgegevens

Heeft u nog vragen of opmerkingen na het lezen van deze huisregels? Dan kunt u hiervoor contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens:

Kliniek voor tandheelkunde Kuipershaven
Schrijversstraat2a
3311BP Dordrecht

T: 078-6135133
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zoeken

Schrijversstraat 2a
3311BP Dordrecht

T: 078-6135133
E: info@tandartskuipershaven.nl