Bloedend tandvlees

Iedereen heeft wel eens last van bloedend tandvlees. Het kan erg vervelend zijn. De oorzaak is vaak een ontsteking daar waar tandvlees tegen een tand aan ligt. Ook al wordt er goed gepoetst, toch kan deze plek verder gaan ontsteken. Bacteriën uit de mond komen bij de ontsteking, waardoor deze nog heviger kan worden.

Heeft u vaker last van ontstekingen? Kom dan in actie en maak een afspraak. Ontstoken tandvlees kan met verloop van tijd losse tanden en zelfs verlies van het gebit veroorzaken. Het is daarom belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan genezing en behandeling van het tandvlees. Vooral tijdens het poetsen kan het opvallen dat je last hebt van bloedend tandvlees. De plek zal wat dikker zijn en er kan wat bloed met het poetsen mee komen. Meestal gaat ook de adem stinken, dit hebben de meeste mensen niet door.

Voorkomen

Om bloedend tandvlees te voorkomen is het belangrijk om goed te poetsen. Een poetsinstructie van één van onze preventieassistentes kan daarbij helpen. Een goede tandpasta en tandenborstel zijn zeer belangrijk. Ook de tanden flossen en stoken of ragen, is zeer belangrijk. U kunt voor een instructie over hoe om te gaan met mondzorgmiddelen ook bij de preventieassistente terecht.

Oplossing?

Heeft u last van bloedend of pijnlijk tandvlees of is het tandvlees rood of dik? Neem dan contact op met onze kliniek om een afspraak met een van onze behandelaars te maken. Wij kunnen u vast verder helpen en helpen ernstige problemen te voorkomen.

Lees hier meer over ontstoken tandvlees.